پولیش فلزات الومینیم، مس و استیل

  • پولیش فلزات الومینیم ، مس، استیل:

پولیش فلزاتی نظیر الومینیم ، استیل، فولاد به روش های مختلفی انجام می شود در زیر تعریف پولیش و روش انجام آن توضیح داده خواهد شد .پولیش فلزات الومینیم ، استیل و مس را می توان به وسیله خمیر پولیش، یا دستگاه ویبره پولیش و یا به وسیله گیلانس انجام داد البته برای انجام این موارد باید بررسی و تحقیق لازم انجام شود.

1-پولیش فلزات با استفاده از خمیر پولیش:

از مواد ساینده برای صاف کردن سطوح  فلزات  استفاده می شود با استفاده از خمیر پولیش، سطح فلزات صیقل داده می شوند و در نهایت سطحی براق و صاف ایجاد می شود و ظاهری زیبا برای قطعه  ایجاد می شود. استفاده از خمیرپولیش برای  فلزاتی نظیر مس، الومینیم و استیل نه تنها سطح آنها براق می شود بلکه سطح آنها اکسید زدایی نیز می شود و از آسیب حفظ  می شوند.

فرآیند پرداخت فلز را می توان با چندین نوع ساینده انجام داد.  انتخاب بهترین ساینده برای فلزات بستگی به شرایط و جنس ماده مورد نظر دارد. برای پولیش کردن سطح فلز با استفاده از خمیر پولیش، معمولا در ابتدا از خمیر پولیش زبر و بعد از آن  از خمیر پولیش نرم استفاده می کنند.برای دستیابی به یک پوشش آینه  ای مانند، از خمیر پولیش خاص و از دستگاه پولیش پرسرعت استفاده می شود. برای پولیش فلزاتی نظیر برنج، مس ، استیل و الومینیم می توان از خمیر پولیش استفاده نمود.

خمیر پولیش فلزات
خمیر پولیش فلزات

2- پولیش فلزات با استفاده از دستگاه ویبره :

دستگاه ویبره و پولیش فلزات برای تمیز کردن و براق کردن قطعاتی نظیر مس ، الومینیم ، استیل و … استفاده می شود  به همراه این دستگاه از سنگ های سرامیکی و مایع پولیش فلزات( شامپو پولیش ) استفاده می شود . شامپو های ویبره و یا همان شامپو پولیش کمک می کند که قطعات براق و تمیز شوند.

در دستگاه ویبره از سنگ های سرامیکی در سایز های مختلف استفاده می شود.

دستگاه ویبره برای پلیسه گیری و پولیش استیل

دستگاه ویبره برای پرداخت و پولیش طلا

ویبراتور برای پلیسه گیری و پولیش مس

دستگاه ویبره برای پلیسه گیری و پولیش الومینیم

از دستگاه ویبره برای براق کردن و تمیز کردن قطعات مربوط به خودرو و قطعات تراشکاری استفاده می شود. دستگاه ویبره به صورت همزمان عملیات پلیسه گیری ، چربی گیری ، براق کردن و رسوب برداری را انجام می دهد.

سنگ پولیش ویبره
سنگ پولیش ویبره

3- پولیش فلزات استیل ،مس و الومینیم با استفاده از گیلانس

4- استفاده از الکترو پولیش:

با استفاده از الکترو پولیش می توان فلزات را پولیش  و از آسیب حفظ نمود.

معرفی پولیش انواع فلزات

پولیش فلزات برای فلزاتی نظیر فولاد ضد زنگ سری 300 ، فولاد ضد زنگ سری 400 ، فولاد کربن ، آلومینیوم ، یتانیوم مس،  برنز و برنج کاربرد دارد به استفاده از روش های مختلف می توان فلزات را پرداخت و براق نمود.

پولیش فلز استیل در صنایع پزشکی ، هوافضا، صنایع غذایی ، معماری خودرو سازی کاربرد دارد.

پرداخت و پولیش  یک مرحله ضروری در بسیاری از فرآیندهای تولید است. فلزات مربوط به معماری، ظروف پخت و پز، ظروف آشپزخانه، قطعات فلزی خودرو و نرده ها تنها بخشی از محصولاتی هستند که قبل از رسیدن به بازار باید صیقل داده می شوند. پولیش باعث درخشش سطوح فلزی می شود و عملکرد بسیاری از محصولات ضروری را بهبود می بخشد.

1- پولیش الومینیم:

پولیش فلز الومینیم بستگی به اندازه قطعه و همچنین ابزار های موجود دارد برای مثال قطعات تیراژ بالای ساخته شده از الومینیم با استفاده از دستگاه ویبره پولیش می شوند، در صورتی که برای براق کردن و پولیش ورق الومینیم از خمیر پولیش الومینیم استفاده می شود.

2-پولیش آهن فولادی:

پولیش فولاد نیز  بستگی به اندازه قطعه و همچنین ابزار های موجود دارد برای مثال قطعات تیراژ بالای ساخته شده از فلز های فولادییا  آهنی با استفاده از دستگاه ویبره پولیش می شوند، در صورتی که برای  براق کردن و  پولیش ورق  فولادی یا آهنی می توان از خمیر پولیش استفاده نمود.

3- پولیش استیل:

پولیش استیل نیز  بستگی به اندازه قطعه و همچنین ابزار های موجود دارد برای مثال قطعات تیراژ بالای ساخته شده از استیل با استفاده از دستگاه ویبره پولیش می شوند، در صورتی که برای براق کردن و پولیش ورق استیل از خمیر پولیش استیل استفاده می شود.

4- پولیش مس:

قطعات مس نیز باید با استفاده از دستگاه ویبره پولیش و براق شوند در صورتی که ورق مسی را می توان با استفاده از خمیر پولیش مس براق و تمیز نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما