چربی زدا صنعتی با قدرت پاک کنندگی بالا

چربی زدا های صنعتی برای تمیز کردن چربی در پالایشگاه، تمیز کردن چربی در پترو شیمی و تمیز کردن چربی در کار خانه ها استفاده می شوند.

اگر به دنبال خرید چربی زدا صنعتی قوی با عملکرد فوق العاده بالا هستید، میتوانید قبل از خرید این شوینده فوق العاده ، جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین کیفیت و قیمت این محصول را به شما پیشنهاد دهند.

آشنایی با چربی زدا صنعتی

یکی از انواع شوینده ها ، چربی زدای صنعتی است ، این محصول با فرمول تخصصی که دارد بسته به شرایط و جنس سطوح مورد نظر در انواع مختلفی ارائه میگردند. همچنین چربی زدا یا شوینده صنعتی در صنایع بسیاری کاربرد دارد که در مقاله ای جداگانه به طور کامل به کاربرد های شوینده های صنعتی پرداخته شده است.

این حلال چربی با قدرت پاک کنندگی بالایی که دارد ، چربی و جرم های چند لایه ای که طی سال ها روی سطوح  انباشته شده را پاک میکند.

ماده شوینده چربی زدا صنعتی به عنوان ماده ای برای تمیز کردن و حفظ و نگه داری ماشین آلات صنعتی و موتورها نیز به کار می رود. لازم به ذکر است شستشوی سطوح با مواد چربی زدای صنعتی از بروز خرابی های پی در پی ماشین آلات صنعتی ممانعت به عمل می آورد. همچنین استفاده از این محلول چربی بر قوی در نظافت تجهیزات و سطوح علاوه بر فراهم آوردن نظافت آنها، ایمنی حین کارکرد این ماشین آلات را تضمین خواهد نمود. از سوی دیگر استفاده از چربی زدای قوی صنعتی با تمیز و ایمن کردن تجهیزات، قابلیت کارکرد بهینه و تولید محصولات با کیفیت را امکان پذیر می نمایند.

انواع شوینده های صنعتی

آلودگی‌های صنعتی و سطوحی که باید تمیز شوند در صنایع به قدری متنوع هستند، که هیچوقت نمی‌توان یک ماده شوینده صنعتی را برای همه موارد به کار گرفت.

پس، در این مقاله شما را با دسته‌بندی پنج‌گانه از انواع مواد شوینده صنعتی آشنا میکنیم:

1-پاک کننده اسیدی

2-پاک کننده قلیایی

3-پاک کننده ضد عفونی کننده

4-پاک کننده چربی زدا صنعتی

5-پاک کننده پایه حلال

در ادامه ، به توضیح هر یک از این پاک کننده‌ها می‌پردازیم:

مواد شوینده اسیدی

اسید این ویژگی را دارد که می‌تواند با خورندگی‌اش سطوح مختلفی را از بین ببرد. همین مساله باعث شده تا جزو مواد بسیار خطرناک به شمار رود و حتی خرید و فروش انواع قوی آن ممنوع باشد. با چنین خاصیتی، برای موارد پاکسازی‌های صنعتی، اسید یک پاک کننده بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

اسیدها به دو نوع اسیدهای آلی و اسیدهای غیرآلی تقسیم می‌شوند. نوع غیرآلی نوع قوی‌تری است. در نتیجه، مواد شوینده صنعتی اسیدی که با اسید غیرآلی ساخته شده‌اند، برای سطوح مشخصی باید بکار گرفته شوند در غیر اینصورت؛ باعث خوردگی شدید خود آن وسیله هم خواهند شد. در موارد دیگر هم، از نوعی استفاده می‌شود که با اسید آلی ساخته شده است.

از موارد استفاده پاک کننده‌های اسیدی می توان به این موارد اشاره کرد:

نمک‌های فلزی مثل سولفات آهن و سولفات آلومینیوم، کربنات کلسیم، منیزیم، سولفات باریم و سولفات کلسیم

برای مثال، قسمت‌های داخلی دستگاه‌هایی که در خط تولید قرار دارند، قسمت‌های داخلی ماشین آلاتی که در اکثر صنایع به کار گرفته می‌شوند، از بین بردن رسوبات آب‌های سخت، از بین بردن نمک‌های معدنی از ممبران‌های اسمز معکوس، حذف کردن رسوباتی مثل سنگ شیر و سنگ آهک در سیستم‌های چرخشی، تمیز کردن سطوح برج‌های خنک کننده، پاکسازی دیگ‌های بخارپز، پاکسازی مخزن‌هایی که برای جوشاندن آب به کار برده می‌شوند از انواع رسوبات و نمک‌ها، پاک کردن رنگ و جوهر از روی ممبران و از بین بردن روغن و گریس از روی چرخ دنده‌ها و … جزو کارکردهای مواد شوینده اسیدی هستند.

مواد شوینده قلیایی

مواد قلیایی نقطه مقابل اسیدها هستند و حتی می‌توانند یکدیگر را خنثی سازند. پاک کننده های قلیایی ویژگی‌های ممتازی دارند، از جمله:

سطح داخلی دستگاه‌ها را براق می‌سازند، قیمت به صرفه‌ای دارند (نسبت به اسیدها)، در آب به خوبی حل می‌شوند، قدرت پاک کنندگی قابل قبولی دارند، پایداری بالایی دارند، مواد ضد خوردگی در خود دارند و همچنین، دارای مواد کنترل کننده کف هستند

با چنین ویژگی‌هایی، می‌توان از مواد شوینده صنعتی قلیایی در این موارد بهره برد:

  • پاکسازی انواع روغن از روی ماشین‌های صنعتی که با روغن و گریس کار می‌کنند، مثل: روغن محافظ، روغن حل شونده و حتی روغن آشپزخانه
  • پاک کردن لایه چربی و لایه دوده از روی دیوار و وسایل
  • پاک کردن رسوبات آلی و معدنی
  • تمیز کردن چربی از  هودها، تمیز کردن چربی از هواکش‌ها، تمیز کردن چربی و روغن از گاز و سینی فرگاز
  • استفاده  از تمیز کننده چربی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها
  • استفاده از تمیز کننده چربی در صنایعی که با فلزکاری سروکار دارند
  • استفاده  از تمیز کننده چربی در کارخانه‌های صنایع غذایی برای برداشتن لایه‌های خوراکی و غیر خوراکی از روی دستگاه‌ها
  • حذف لایه‌های واکس
  • پاک نمودن لایه‌های آلودگی و چربی از روی سطوح چوبی

مواد شوینده ضد عفونی کننده

سومین مورد، پاک کننده‌های ضدعفونی کننده هستند که مستقیما با میکروب‌ها و باکتری‌ها مواجه می‌شوند. این‌ها در عین حال که مواد شوینده را برای تمیز کردن و پاکسازی سطوح از لایه‌های آلودگی و چربی دارند، خاصیت ضدعفونی کنندگی را نیز در خود جای داده‌اند.

در جاهایی که امکان رشد و گسترش میکروب‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها وجود دارد، می‌توان با این نوع شوینده تمام وسایل و محیط را تمیز کرد و تمام آن عوامل باکتریایی را نیز برای همیشه از بین برد. مواد شوینده ضدعفونی کننده، به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

دسته اول، موادی هستند که برای استفاده روی سطح پوست و مو نیز مناسب می‌باشند. برای مثال، الکل یکی از همین‌ها می‌باشد که هم تمیز می‌کند و هم باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد. اما، چنین موادی قدرت این را ندارند که به کمک آب رفته و سطوح صنعتی را از وجود تمام آلودگی‌های رایج در صنعت پاک نمایند.

در نتیجه، دسته دوم برای چنین مصارفی به کار گرفته می‌شوند. این نوع مواد شوینده صنعتی ضدعفونی کننده که به آن‌ها مواد گندزدا نیز گفته می‌شود، برای استفاده  در صنایع بسیار مناسب هستند. دستگاه‌ها، وسایل، لباس، ابزار، در و دیوار، کف و سقف، وان حمام، صندلی‌ها، شیرآلات، دستگیره در، سرامیک و کاشی، سرویس بهداشتی، پله‌ها، آسانسور و بسیاری از سطوح دیگر که در صنایع مختلف مشترک هستند، با مواد گندزدا به خوبی پاک و ضدعفونی می‌شوند.

لازم به ذکر است ، صنایع داروسازی از جمله جاهایی است که از این نوع پاک کننده‌ها بیشترین بهره را می‌برد. علاوه بر آن‌ها، صنایع آرایشی بهداشتی، صنایع مواد غذایی و صنایع نظافتی هم از مواد شوینده صنعتی گندزدا بهره زیادی می‌برند.

 

پاک کننده چربی زدا

این نوع پاک کننده‌ها می‌توانند به درون مولکول‌های چربی نفوذ کرده و آن‌ها را هیدرولیزه نمایند. در نتیجه، آن‌ها را به قطعات بسیار کوچک‌تری تقسیم نموده و شرایطی را بوجود می‌آورند که، لایه‌های چربی به راحتی از روی هر سطحی پاک شوند.

شاید کم‌خطرترین نوع شوینده برای سطوح مختلف، همین نوع چربی‌زدا می‌باشد. این مواد می‌توانند لایه‌های مختلف چربی را بردارند بدون اینکه به سطوح اصلی که چربی روی‌شان قرار گرفته هیچ‌گونه آسیبی وارد کنند. از جمله ویژگی‌های مهمی که در خودشان دارند، می‌توان این چند خاصیت را نام برد:

برای سطوح پلاستیکی و سطوح آلومینیومی بسیار کاربردی هستند، قابلیت آبکشی بسیار آسانی به سطح می‌دهند، حلالیت و پایداری بسیار بالایی دارند، کاملا غیرقابل اشتعال می‌باشند و در نهایت، توان پاک کنندگی و نفوذپذیری مناسبی هم دارند.

برای کارهایی نظیر: موتور شویی، صفرشویی ماشین‌ها، پاک کردن چربی‌های موکتی، تمیز کردن سطوح لاستیکی، پاک کردن لایه‌های روغنی، گریسی، چربی و توده‌ای از روی سطوح از این مواد استفاده می‌شود.

مواد پاک کننده پایه حلال

این نوع مواد پاک کننده ، حلال‌های هیدروکربنی در خود دارند که برای پاک نمودن لایه‌های آلوده مثل: واکس‌های پایه حلال، خمیرهای حلال، مایعات واکس و… از روی سطح زمین بسیار مناسب و کاربردی می‌باشند.

البته، باید به خاطر داشته باشید که این نوع پاک کننده برای هر سطحی قابل استفاده نیست. برای مثال، نمی‌توان از پاک کننده پایه حلال برای پاکسازی آسفالت، لاستیک، پی وی سی و مواد ترموپلاستیک استفاده کرد. در مقابل، برای تمیزکردن سطوحی چون: سنگ، بتون، مگنزیت، لینولئوم، چوب، کامپوزیت چوب بسیار عالی هستند.

این دسته از مواد شوینده صنعتی پایه حلال خاصیت شویندگی بسیار بالایی دارند. در مقابل اکسید شدن کاملا مقاوم هستند و برای سطوحی که در معرض زنگ زدگی یا خوردگی آسیب‌پذیر می‌باشند، می‌توان از آن استفاده کرد.

 

نکات ایمنی حین کار با مواد شوینده صنعتی

حالا که به خوبی با تمام انواع مواد شوینده و خصوصا نوع صنعتی آن‌ها آشنا شدید، بهتر است برخی نکات ایمنی مهم را هم برای کار با این مواد بدانید.

مجوز تولید مواد شوینده صنعتی به کارخانه‌هایی داده می‌شود که تمام نکات مهم را برای تولید یک ماده مناسب و بدون خطر رعایت نمایند. اما با این وجود؛ باز هم مصرف کنندگان باید به مسائلی توجه داشته باشند که اگر از این نکات موقع استفاده از پاک‌کننده‌های صنعتی غفلت ورزند، ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیری شوند.

فراموش نکنید که هربار قصد استفاده از پاک کننده‌های صنعتی را دارید، حتما روی جعبه را مطالعه کنید. همواره، تولیدکنندگان نکات ضروری که مصرف کننده باید برای کار با آن بداند را روی جعبه می‌نویسند.

برخی از انواع این مواد، سمی یا قابل اشتعال می‌باشند. پس، حتما آن‌ها را در محیطی با دمای متوسط، دور از گرما و دور از دسترس اطفال بگذارید.

به هیچ عنوان بدون دستکش، ماسک و لباس کار مناسب با مواد شوینده صنعتی کار نکنید. حتی توصیه می‌شود که موقع کار با آن‌ها، از عینک‌های صنعتی که به خوبی دور چشمان‌تان را پوشش بدهند نیز استفاده کنید.

طول عمر این مواد بسیار بالاست. بدترین کاری که می‌توان با باقی‌مانده این مواد و یا با ظرف‌شان انجام داد، این است که بی‌توجه به محیط زیست و طبیعت ، آن‌ها را در گوشه‌ای دور بیندازید. این کار ممکن است بدترین آسیب را به محیط زیست اطراف زندگی‌تان وارد کند. پس، حتما با رعایت تمام نکات استاندارد محیط زیستی آن‌ها را معدوم کنید.

قیمت مواد شوینده صنعتی تقریبا بالاست. با توجه به این مساله، به غلظت آن دقت کنید. لازم نیست برای پاک کردن هر سطحی ظرف‌تان را از این مواد پر کنید. گاه با ریختن اندکی از این مواد پاک کننده در داخل یک سطل آب به خوبی می‌توان سطوح را تمیز نمود. حتما به دستورالعمل‌های هر ماده که بر روی جعبه‌اش نوشته شده دقت بفرمایید.

 

بهترین قیمت مواد چربی زدا صنعتی

تنوع محصولات پاک کننده صنعتی حسابی بالاست. علاوه بر انواع مختلفی که از این مواد تولید می‌شوند، مارک‌ها و برندها نیز فراوان هستند. در نتیجه، وقتی برای خرید مواد شوینده صنعتی به بازار می‌روید، با قیمت‌های بسیار مختلفی روبرو می‌شوید.

به همین خاطر، توصیه می‌شود که ابتدا کاربرد مواد شوینده صنعتی را به خوبی بشناسید و آن نوعی را که برای مصرف شما مناسب است تهیه کنید. در غیر اینصورت، باید قیمت و هزینه بیشتری را برای تهیه مجدد آن بپردازید.

جهت خرید چربی زدا صنعتی با ارزانترین قیمت همراه با بهترین کیفیت ، با مشاورین مجموعه مواد شیمیایی پارس، تماس بگیرید و بهترین خرید را برای خودتان رقم بزنید.

 

بهترین قیمت مواد چربی زدا صنعتی

چربی زدا های صنعتی در بخش های زیر کاربرد دارند:

چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن گریس و پارافین در پالایشگاه، تمنیز کننده روغن و چربی در پتروشیمی،چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن در آشپزخانه صنعتی،چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن در پارکینگ، چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن در لوله و مخزن، چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن در کارخانه، چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن از قطعات تراشکاری،چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن پتروشیمی،چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن از استیل، چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن از الومینیم، چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن در صنعت نفت،چربی زدا صنعتی قوی برای تمیز کردن چربی  روغن در کارخانه تولید روغن گریس پارافین

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما